Skip to main content

“El Nadal que no vam tornar a casa”

| Activitats

El divendres 16 de desembre, el president Torra participà en el recital que sota el títol ‘El Nadal que no vam tornar a casa’,  feia referència a la història del primer Nadal d’exili, el Nadal del 1939, i els actuals d’exili i presó del 2017 al 2022.

D’ençà del 2010, que aquest recital es fa cada any per Nadal en una població diferent. Enguany se celebrà a Girona, organitzat per la Delegació del Gironès d’Òmnium Cultural. De fet, aquest espectacle ja s’havia previst de fer a Girona el Nadal de 2022, però es va haver de suspendre per les mesures de prevenció de la Covid-19. El recital es dugué a terme a l’Auditori del Centre Cultural La Mercè de Girona, a les 7 del vespre. 

En aquest recital el president Quim Torra feu de rapsode, acompanyat del tenor Jordi Cortada i del pianista Josep Buforn, i al llarg de la vetllada van fer lectura i van interpretar les següents cartes i peces musicals:

-Un Nadal a 30 graus a l’ombra, Francesc Trabal

-L’emigrant (lletra de Jacint Verdaguer i música d’Amadeu Vives)

-Nadal a Barcelona, Eugeni Xammar

-Cançó de comiat (lletra de Trinitat Catasús i música d’Eduard Toldrà)

-Les postes de sol a Sant Cebrià, F. García Trabal

-La mare de Déu (popular catalana)

-Morts allà baix, Agustí Bartra

-Cantique de Noël (lletra de Mary Cappeau i música d’Adolphe Adam)

-Hores d’Argelers, Joan Ferrer

-El noi de la mare (popular catalana)

-Carta oberta a la meva mare, Xavier Benguerel

-El cant dels ocells (popular catalana)

20221216 concert de Nadal

En el següent vídeo es pot veure un fragment de la representació que es feu l’any 2020 a Sant Just Desvern.