Skip to main content

El president Quim Torra demana la dimissió del ministre d’Interior espanyol i una actuació coordinada dels partits davant l’espionatge a ciutadans catalans

| Activitats
El cas d’espionatge que s’ha destapat arran d’una informació publicada per l’empresa Microsoft segons el qual l’estat espanyol havia comprat un programa informàtic per espiar polítics, periodistes, dissidents, activistes i ambaixadors a Catalunya és d’una gravetat que no es pot deixar passar. I és per això que el 131è president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra i Pla, demana que els partits catalans demanin explicacions urgentment al congrés espanyol, però també cal exigir la dimissió immediata del ministre de l’Interior, senyor Fernando Grande-Marlaska.
 
La informació publicada revela que el programari adquirit per l’estat espanyol i utilitzat contra els independentistes catalans permet d’entrar il·lícitament en telèfons mòbils, ordinadors i tota mena de dispositius connectats a internet. Aquesta és una demostració més de la manca de compromís i qualitat democràtica de l’estat espanyol i dels seus màxims governants. És imprescindible fer un front comú de tots els demòcrates catalans per exigir responsabilitats, més enllà dels processos judicials que es puguin emprendre per part dels afectats.
 
El president Quim Torra recorda que amb un govern que actua d’aquesta manera, directament i indirecta, amb els aparells de l’estat, no es pot confiar que s’assegui a la taula de negociació amb voluntat de solució i lleialtat. En aquest sentit, Quim Torra demana que els partits independentistes emprenguin una estratègia de denúncia i confrontació democràtica davant d’un estat que continua la repressió i vulnera de manera sistemàtica les llibertats i els drets fonamentals dels ciutadans de Catalunya. ‘No es pot mirar cap a una altra banda a favor d’un miratge d’estabilitat quan es trepitgen els drets més bàsics dels nostres ciutadans’, afirma el president Torra, que demana una actuació legal coordinada i col·lectiva entre tots els afectats per aquest nou cas d’espionatge.